مراقب باشید اتحاد شما از بین نرود و نگذارید اختلاف نظرها باعث انشقاق بین شما شود

۱۸ دی ۱۳۹۵

۱۸:۳۵

۱,۳۹۰

خلاصه خبر :
مسئولین جامعه روحانیت بلتستان پاکستان روز جمعه 1395/10/18 با حضرت آیت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار صمیمی و معنوی داشتند.
آخرین رویداد ها


مسئولین جامعه روحانیت بلتستان پاکستان روز جمعه 1395/10/18 با حضرت آیت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار صمیمی و معنوی داشتند.

در این دیدار؛ جناب حجة الاسلام مشتاق حسین حکیمی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام)، گزارش مختصری از وضعیت شیعیان پاکستان بویژه منطقه بلتستان و همچنین فعالیتهای جامعه روحانیت بلتستان را در حوزه علمیه قم و خارج از قم ارائه نمود.

سپس حضرت آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی(دامت برکاته) ضمن خیر مقدم و قدرداني از فعالیت‌‌های جامعه روحانیت بلتستان فرمودند: رسالت جامعه روحانیت بلتستان در حوزه علمیه قم این است که بنیه علمی طلاب را تقویت نماید و این باعث تقویت اعتقادات مردم در پاکستان نیز خواهد شد. و همچنین هر چقدر دایره روحانیت در داخل کشور افزایش بدهید قدرت تشیع بیشتر خواهد شد.

ایشان جمله‌‌ای از مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی نسبت به طلاب پاکستان ذکر نموده و فرمودند: «عیب طلاب پاکستان این است به حوزه علمیه که وارد میشوند زود برمیگردند و صبر نمي‌‌کنند تا به مدارج بالاتری برسند. البته بازگشت این طلاب نیز بخاطر نیازمندی منطقه خودشان می‌‌باشد».

 

 

اهميت طلاب پاکستاني به تحصيل


ایشان افزودند: درست است که برخی افراد که انگیزه تحصيل سطوح بالا را ندارند بعد از آموزش نیازهای اولیه یک مبلغ برگردند ولی بايد براي کسانی که انگیزه و توان علمی دارند کار اساسی نموده تا آنها فقط ممحّض در درس و بحث شده و در رشته‌‌های مختلف صاحب نظر شوند تا آن مدت از تمامی فعالیتهای جانبی اجتناب کنند حتی تبلیغ.

ایشان فرمودند که برنامه جامعه روحانیت برای زائرین نیز قابل تقدیر و ستایش است و بدانيد حضور یک روز شما با زائرین به اندازه یک ماه کار تبليغي است.

ایشان نسبت به  کمک به تقویت بنیه فقهی طلاب بلتستان توسط مرکز فقهی ائمه اطهار(عليهم السلام) نیز اظهار آمادگي نمودند.

در خاتمه ایشان به اعضاء جامعه روحانیت بلتستان توصیه نمودند که مراقب باشید اتحاد شما از بین نرود و نگذارید اختلاف نظرها باعث انشقاق بین شما شود.

در پايان اين ديدار رئیس جامعه روحانیت بلتستان جناب حجت الاسلام سید احمد رضوی از حضرت آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی تشکر نمود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

جامعه روحانیت بلتستان پاکستان بلتستان پاکستان اهميت طلاب پاکستاني به تحصيل پاکستان طلاب پاکستان بلتستان اتحاد علما